17 November 2017

Nålestribet nederdel kortere og større i taljen


Så du den sorte nederdel i min forrige post om kimonotoppen?  Den har jeg også ændret på.
Interessant nederdel lavet i patchworkstil af forskellige jakkesæts-stoffer. 100% uld og rigtig lækker.
Men den var lidt for smal og lidt for lang.
Interesting skirt made in patchwork style of different 100% suiting wools. Very nice wool.
But the skirt was slightly too small and slightly too long.


Men nu var det jo heldigvis en A-nederdel, som altså blev bredere ned af til. Så ved at klippe det øverste stykke af, kunne jeg få en bredere talje.Jeg startede med at fjerne lynlåsen, liningen og gjordbåndet, der sad øverst.
Så klippede jeg af, så nederdelen fik den længde, jeg ønskede (+ sømrum).
Since the skirt was an A-line skirt. So ny cutting of the top part, I could make the waist wider.
I started by removing the zipper, the facing and the ribbon at the top.
The I cut the top of the skirt of so the skirt had the desired length (+ seam allowance).
Now the skirt was too wide, so I took it in at the sides and made two darts in the back for fit.
Then I attached the facing and the zipper again.


Nu var nederdelen så for bred, så jeg tog lidt ind i siderne og lavede desuden to indsnit bagpå for pasformens skyld.
Så satte jeg lining og lynlås på igen. Og færdig.
The skirt was too wide now, so I took it in at the sides and made two darts in the back for fit.
Then I attached the facing and the zipper again. 
Done.
Ok, den skal lige stryges.
Needs an ironing.


No comments: