22 July 2017

Tilpasning af trenchcoat

Jeg havde ønsket mig en trenhcoat som denne så lang tid, men havde ikke kunne finde en i genbrugsforretninger. Så jeg var så begejstret over at få en fra en bekendt.
Den ser måske ikke ud som noget, der der værd at være så begejstret over, men den skulle bare lige ændres en smule: Minus 5 cm i længderne og minus 4 cm på ærmelængden.
I was absolutely thrilled when an acquaintance gave me this coat. I have wanted this exact style for so long, but haven't been able to find one in thriftstores.
Not it might not look like something to be thrilled about, but it just needed a few minor alterations: Minus 5 cm (2") in coat length and minus 4 cm in sleeves length.



Først fjernede jeg manchetterne. Nej, faktisk ledte jeg først hele byen igennem for at finde den helt rette og meget sjældne nuance af greige (varm grå/beige). Og så fjernede jeg manchetterne.
Ærmerne havde læg ved manchetterne. For at bevare dem nemmest muligt, nålede jeg dem fast og syede tværs over dem. Derefter kunne jeg så klippe det af, der skulle fjernes, uden at skulle folde læggene igen. Så syede jeg manchetterne på igen.
First I removed the sleeve cuffs. Well, first I scoured the entire city to find the exact and very elusive just right nuance of greige thread. But then I got to it.
The sleeves had pleats by the cuffs. In order to preserve them in the easiest way possible, I pinned them down  and stitched across the pleats, and now I could cut the excess fabric and the pleats remained. I attached the cuffs again.

Jeg kortede frakken af, inklusiv foeret.
Then I shortened the length of the coat, including the lining


Færdig. Og nu sidder den bare lige som den skal. Og den passer perfekt til det lunefulde danske sommervejr.
Finished. Now it fits me just right. And it is a great coat for the everchanging Danish summer weather.
New shoes!
 
http://saga-i-farver.blogspot.dk/2017/07/tilpasning-af-trenchcoat.html

No comments: